...színek, ha szürkék a mindennapjaid...

Lelkesítő

Az érzékelés egyszerű örömei

nekem olyan kevés is elég...

2018. január 02. - Tünde Búzás

"Kiábrándult ember az, aki ha megérzi a virágok illatát, rögtön körülnéz, hol a koporsó." Henry Louis Mencken

 

Azt vettem észre, hogy az utóbbi időben egyre tudatosabban érzékelem és egyre jobban élvezem, amikor a testem valami jót tapasztal.

Ilyeneket például lefekvéskor

  • beburkolózni a takaróimba  és érezni ahogy "átölel", körbevesz, mint egy meleg fészek
  • ha melegem van és a lábammal keresni a hűvös helyet és élvezni, ahogy lassan lehűt
  • nyitott ablaknál lefeküdni és szagolni a tiszta, friss levegőt (nyáron virágillatot...)
  • amikor a forgolódás után megtalálom azt a pozíciót, amiben érzem, hogy a testem elernyed és kész a pihenésre 

b92e43bc5ecb2414e088c39d6a975ed0.jpg

Nem véletlen, hogy a lefekvéssel kezdtem, imádok aludni és az esetek többségében szeretem az álmaimat is (erről, mármint az álmokról a következő blogban írok)

Napközbeni jóérzések:

  • belekortyolni az első kávéba-azt hiszem ezt senkinek nem kell elmagyarázni... (illat, íz meg ami ezzel jár)
  • zuhanyozáskor érezni, ahogy a meleg víz csorog végig rajtam
  • örülni, ahogy a tiszta ruha "összetart"
  • felszállni a meleg vonatba, belezuttyanni az ülésbe és egy kicsit csak úgy bambulni
  • elővenni a könyvemet és már örülni, hogy mindjárt magával ragad a történet

710aca7298fb47667cc04b5904526299.jpg

  • elgyalogolni a munkahelyemig, érezni, ahogy a vérkeringésem felélénkül, élvezni, hogy képes vagyok a kitartó gyalogolásra és tök jó, hogy senki nem beszél hozzám, hanem magam lehetek a gondolataimmal

Munka közben kevesebb lehetőségem van önmagamra figyelni, mert a gyerekekre, kollégákra kell, de azért néha időt szakítok rá, hogy kilopakodjak és elszívjak egy cigit...

  • munka után jó hazaérni, élvezni a meleget (ha a férjem befűtött addigra...)
  • örülni, ha a kismacska beleugrik az ölembe-megcirógatni, érezni, hogy milyen selymes a bundája (és örülni, hogy a többi öt nem ugrik rám)
  • hallgatni a tűz ropogását, szagolni a száradó fa illatát
  • élvezni, azt az érzést, hogy a mai napi küzdelem letudva, ma már nem kell mennem sehova
  • ha főzök, szagolni a különböző zöldségek illatát, tapintani a felületüket, belenyúlkálni lisztbe, rizsbe, lencsébe

 

Néhány kedves emlékem ízekről, illatokról, színekről:

  • a karalábéleves íze-egy hosszú betegeskedés után-amikor először jól esett az étel
  • egy őszibarack -szörnyűségesen másnapos voltam...fiatalság, bolondság- ahogy a leve csorgott le a torkomon, arcomon
  • az estike illata, nagymamámnál, nyári estéken
  • a körömvirág, büdöske amiknek színeiben benne volt az egész nyár

4130077585587800e00f06b649846be2.jpg

 Tévedés ne essék, nem, nem ilyen "happy" az egész életem és a mindennapjaim. Én is vagyok dühös, fáradt, ingerült, kiszolgáltatott, megalázott, elkeseredett. Tehát normális életet élek...ezzel az írással arra szeretnélek biztatni, hogy te is keresgéld, gyűjtögesd a saját jó érzéseidet, hogy ha valami  rossz történik veled, tudd, hogy mi az, ami ellazít, megnyugtat feltölt.

Sikeres keresgélést kívánok, köszönöm, hogy benéztél!

engem itt találsz és itt

A bejegyzés trackback címe:

https://nevel-etlen.blog.hu/api/trackback/id/tr10013540159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása